Jump to content
Stage Select

ZioSerpe

Member
  • Content Count

    129
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by ZioSerpe

  1. ZioSerpe

    The King of Fighters: Official Series Thread

    I finally got back into this, I learned my Angel, i leaned my Mai now I need to find a 3rd, been looking at a few, I went for Luong yesterday but it turns out she's not my cup of tea. As soon as I have time I will see how I feel about Vanessa, Yamazaki, Rock and Blue Mary. I still have some serious issues with the design decision in the game. Usually Terry or Kyo would be shoe-in for my teams but Kyo looks awful on all levels and the new Terry Jacket is just terrible enough that I can't see myself playing him. Vanessa suffers from the same problem to an extent. She had that cool look with her formal pants and shoes and now she's got that one piece lookin' shit going on, but she can still make the cut due to her quite interesting playstyle. Honestly I can't think of other characters being a featherweight boxer in other games, and she is still a product of the more refined SNK animation style that takes full advantage of the style SNK developed for years before she became a cast member.
  2. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    Netcode is too ass, I tried before and in 10+ frames of delay I can't do shit... Maybe if I ever learn Enkidu
  3. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    for the Record I'm a Yuzu master now, if I could find any match that would be great.
  4. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    Have ya'll seen the clip of @TWINBLADES_SRK getting cooked by Smug? In other news yeah very balanced patch, it made me balance the fuck out away from Juri for good this time.
  5. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    So, I am currently playing Chun on an alt account, but now I am considering making yet another account to learn a new character In contention we have Mika, whom I only need to learn Oki for Menat, whom would be the number one pick but I feel like I don't have the time to learn her. Blanka, because he intrigues me Fang, he also interests me but much less. Ken, he looks cool and fun
  6. ZioSerpe

    Fighting Game General

    I am gonna end up buying them all eventually, I am quite curious about DoA to be honest. I have always ignored it before, but they did right by Mai in DoA5 so I am willing to give them a chance.
  7. ZioSerpe

    Fighting Game General

    I had to Google all of them 'cause I know fuck all about DoA character. When I saw Nyotengu I thought "ah ok, these are all gonna be super Asian tropes, that's why he calls them western market bait, weird tho, plenty of Asian looking chicks in there already a few more shouldn't make a difference" Then I Googled the other 3 and turns out they are all chicks with strong western traits. So I feel like I gotta tell you... You got this shit backwards. Here in Asia they all crave western looking chicks, on the other hand westerners tend to like Asian chicks, quite sure Asian fetish is one of the most common fetish for caucasians. Everybody wants exotic.
  8. ZioSerpe

    Fighting Game General

    So SNK has an announcement on the 10th. I am fantasizing but: BBtag Soul Calibur 6 UNIST port for steam This has been quite a year for swords I am hoping in Samurai Showdown So I wrote this a few days ago and I must have missed the posting button, hopes have been fulfilled, and the game looks good. I hope they put Shiki in on release, honestly is been years I don't even remember who I liked, I only played the game on SNK emulator and did arcade mode with everyone, a lot. I never played CVS so idk how Shiki plays, but she looks cool.
  9. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    How? I nearly only have fun doing battle lounges and even there being constantly jab AAd by @TWINBLADES_SRK Kolin brings high levels of sodium chloride. I honestly can't remember having fun in ranked and casuals outside of the early Sagat matches. I honestly think that SFV and DBFZ are the least fun games I own. I also think I would deeply enjoy Tekken if I got into it, but it has a really obnoxious cast, there isn't a single character I find appealing. So find myself still here hoping that ArcSys finally hits it big or that SNK delivers a KoF that has Angel in it and doesn't make me wanna commit sudoku because of shitty graphics. SamSho looks legit, but I literally live in KoF town, and I doubt it will pick up here
  10. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    >SFV >good taste
  11. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    Actually I have discord group of American friends that play all the Anime FGs, hit me up if you want in.
  12. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    Learning Yuzu is hard
  13. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    Sagat restored my faith in humanity, I have been playing SF again and I have abandoned Juri. Honestly "I've never had this much fun losing" in SF. Hell I even went as far as launching SF over BBtag and I totally forgot my KoF training Finally a male character I can play!
  14. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    I really like Sagat Thinking of dropping Juri for him
  15. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    STEAM PORT BABY!
  16. ZioSerpe

    Blazblue Cross Tag Battle: Weeb Marvel

    Bringing you the high production value vids!
  17. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    Less than a week!
  18. ZioSerpe

    Fighting Game General

    I found a group of people that play BBCF on steam here in TW and I've finally started to actually play Bullet. So much fun! Sadly most of them main horrible MUs as mains. The guy I play the most is a Susanoo main, and another guy rotates between Nine, Carl and Celica
  19. ZioSerpe

    Tekken 7 Thread

    I bought Tekken 7 during the summer sale and played already a grand total of 40 minutes of it. I doubt I will ever get into it, but if I wanted to become at least a beginner where should I start? The blasted thing doesn't even have a tutorial
  20. ZioSerpe

    The Street Fighter V Thread

    I've never badmouthed this game. But I realized something: if it was not for the numbers on Steam I'd never play it. I'm not saying SF is a bad game, but of the games out right now I do believe is the least fun to play of current options. I went to a weekly in Taipei last Thursday, played with a few people pre tournament, then tournament started. But there was setup with BBtag and I could only think of playing that. And now I found a place where I can go daily where I can play, and I am learning KoF because they play that and SFV. And I really don't wanna play SFV. I would like to play anime ofc. But that ain't happening so... Edit: in this reflection I am not taking in consideration NRS games, I don't know if they're any fun nor do I care. So I suppose that means I'd pick SFV over those.
  21. ZioSerpe

    The King of Fighters: Official Series Thread

    I know most of the KoF basics and characters since I used to play it as a child. The 4 jumps and their counters and rolling are things I am familiar with. As well as the cast, I actually know I'm gonna play Angel for the unchained system and Mai. I am unsure on the 3rd but Blue mary might to it, if not Kyo. I was a huge Terry fan but his stuff is poorly done in XIV (his climax looks terrible and where are my 3 ground pounds for level 2 Power Geyser?) But Rock looks nice. I suppose I just have to work on combos?
  22. ZioSerpe

    The King of Fighters: Official Series Thread

    Today instead I went to the place they told in my town, they played SF and KoF, I asked if they had any anime player, no one was. So I reluctantly played this guy in SFV because I never played KoFXIV since is kinda dead on PC. This guy plays Cammy and runs a train on me. We ended 13-2 before this Ibuki player came in and took the Cammy guy place, a much easier opponent. Spend an hour or so at the place, take a picture with the owner (the Cammy guy), he adds me to Facebook, I and go back home. Now if there is something I realized in these 2 experiences at taiwanese locals is that I don't wanna play SF, I'd like to play anime but if no one does, I'll go for KoF. So I get home, check facebook to get the picture from the guy, and it turns out is ZJZ gxbridget. All this to say what I need any possible resource to get into KoFXIV, I am motivated to learn the game, practice at home and then go there and be taught by these people TL;DR I needs me KoF guides and stuff for general learning because I wanna play with Evo Japan winner dude and his posse
  23. ZioSerpe

    The UNIEL Thread(st)

    game finally coming to steam, I'm in! Sign me up for a Yuzuriha main.
×
Stage Select
Street Fighter III: Third Strike - Subway Station
Marvel vs Capcom - Stage 9
Last Blade 2 - Fire at the Wadamoya
The King of Fighters ‘94 - Japan
Marvel vs Capcom - Stage 7
Real Bout Fatal Fury - Germany
select a stage